Wednesday, September 7, 2011

there's a hero


::BELIAU hero saya::

Betapa indah dan bahagianya jika insan yang bernama Ayah berada disisi. Ayah seorang hero yang melindungi seorang isteri iaitu mak dan anak2 nya yang dia cukup banggakan. Ye semua orang pasti memuji ayahnya dengan cara tersendiri…n so do i….mengingati ayah mengingatkan aku kepada series of memories n events….

Ayah seorang yang sangat supportive sangat murah dengan senyuman…sampaikan kawan2 ayah pak cik2 ku saudara mara kalau Tanya “aman yang mana ni rahman yang mane?”….mesti org cakap

”alaaa…aman yang selalu tersenyum memanjang tu’

 hehe  yeah right that is my ayah ayah x habis2 senyum je kadang2 lawak juga ngn ayh ni hehe….aku along angah atin n amjal sangat menyayangi ayah ayah sememangnya seorang yang sangat supportive n protective….ayah selalu akan puji anak2 nya..walaupun benda2 kecil yang anak2 dia buat…n x kurang juga ayah akan marah kalau ade perbuatan kami yg x kena….kalau da degil sangat confirm la kene marah kan

Aku sebagai anak yang paling bongsu yes diakui adalah org yang paling manja n rapat ngan ayah…ayah u are my everything…. ayah ngan mak memang 2 org yang berbeza well the differences between them that made them a sweet couple….ayah memang jarang marah sngt cool orangnye tapi once ayah marah huhu pasti terketar2 kaki anak2 n cucu2 nya…hehe suara yah selantang kilat hehe lagi2 bila tibe waktu solat subuh n sahur..wah cam bergegar rumah ni….xde sape berani bangun lambat hehe ayah kira alarm clock yang terbaik

Ayah adalah the best father ever…
"Ayah" ya ALLah rindu sgt nak panggil ayah….ayah sudah lama pergi..tapi sikitpun aku x pernah lupekan ayah…along selalu pesan kalau ade free time bile ingatkan ayah sedekahkan alfatihah…yes baik along!

::IMAM kami::

Ayah seorang imam yang baik….bacaan ayah memang menusuk kalbu…ayah seorang guru mengaji yang  yang x pernah pun minta bayaran….ayah ckp xpe la ikhlas!! Masih aku ingat kenangan dengan ayah kalau tiap hari jumaat kami solat subuh berjemaah n ayah akan baca surah assajadah…kdg2 ayh menangis bila baca doa….

Kdg2 kalau aku teringatkan ayah aku akan bukak almari baju2 ayah….aku peluk aku cium baju2 ayah…betapa rindu nye diri ini dengan ayah yang tersayang…sebab tu aku rase sakit sangat bile ade anak2 yang sanngup kurang ajar derhaka ngan ayah2 mereka….sedarlah semua mak dan ayah adalah the best gift ever yang xkan pernah kite dapt kat mane2….yang x kana de galang gantinya….ingatlah bila satu hari nanti mereka meninggalkan kita tiada seorang pun yang bisa mennganti tempat mereka…Please people remember this: u ‘ll never know how it feels of losing a father until u experience it one day..jadi hargailah ayah anda!

Ayah…ayah…nurul rindu sangat ngan ayah…. Ayah is my hero…ingat lagi hari2 terakhir dengan ayah, ayh pesan…."nurul jaga diri nak..jaga mak tu" T_T

::ATUK yg sporting::

Ayah seorang atuk yang sangat best…tempat favourite ayah adalah giant n tesco…kitorang panggil dua tempat ni second home ayah rumah kedua ayah…sebab tiap2 kali cucu2 dia nk dtg rumah terus serbu tesco x pun giant semata2 nak penuhkan peti ais ayh ckp “ nanti cucu2 ayah dtg x makan pulak…nk beli banyak2 jajan ni” ... sebab tu hari ayah pergi cucunye antara yang terkesan dengan pemergian ayah…atuk yang sangat sporting!!

:: HARI2 terakhir::

Kenangan menjaga ayah tika ayah sakit..memang sgt mengajar diri ini erti sabar, tabah n sayang…ye benar disebabkan ayah adalah org yg paling sangat aku sayangi aku sanggup buat ape je utk ayah…aku x tidur malam pun x pe janji dapat tengok ayah selesa dalam keadaan ayah yg sedang sakit…..the same goes pada kakak2 n abg aku…mereka x kisah berhabis duit untuk rawatan ayah…..semuanya sebab kami saaaanggaaaat sayang ayah….mak, antara yang paling tabah..aku n kakak2 n abg x menyangka yang mak setabah itu….mak x menangis sebagaimana kami meratapi permergian ayah….tapi aku tahu mak memang cuba menabahkan diri di hadapan kami….

Ayah selalu ckp masa hari2 terakhirnya…
”ayah bersyukur sangat..terima kasih sebab jaga ayah”
Antara perkara yang x boleh aku lupe sewaktu malam pertama pemergian ayah…saudara mara n kawan2 memenuhi rumah kami…..tiba2 mak ckp kat aku..

”nurul panggil ayah turun ramai dtg ni”

…lepas tu mak beristighfar….tangisan aku makin menjadi2…mak lupa ayah da pergi tinggalkan kami semua menghadap ILLAHI….mak ckp
 “ mak lupe ayah dah xde…ayah  kan suka bila ramai2 org dtg rumah”

….ye betul tu la ayah…ayah memang sgt suka bila ade tetamu dtg rumah dia….katanya seronok bile ramai2 berkumpul….

I wish I might get someone that imitates ayah…ayah, sekarang ayah da pergi…mungkin hidup aku kini x seindah sebagaimana ketika ayah masih ada disisi…tapi kita yang hidup mesti meneruskan hidup ini..embrace the present..kdg2 aku rase sunyi tanpa kehadiran seorang lelaki yg bergelar ayah..ayah  yang   sentiasa melindungi ank2nya….sedih bila tengok kawan2 lain pergi balik hostel ayah diorang yang hantar T_T 
tapi aku bersyukur aku masih mempunyai abg n ank2 buah n aku ade mak n kakak2 tersayang…..im glad that I have a big happy family…
“AYAH ORANG SAYAANG AYAH!!”

ALFATIHAH buat ALLAHYARHAM ayahku yang tersayang
HJ ABD RAHMAN BIN MOHD NOOR




p/s: i'm not looking for ur sympathy,this is something that needs to be shared..Its interesting to note e importance that ALLAH places on children respecting and honoring parents. Our parents love us n we need to appreciate 'em! 

-MAWAR BERDURI-

0 comments: